Longpunt Venlo

Longpunt Venlo voor iedereen met een longziekte.

Het Longfonds start samen met zorgverleners en vrijwilligers Longpunt Venlo: dé ontmoetingsplek voor longpatiënten en hun omgeving. Per januari 2020 worden maandelijks gratis toegankelijke themabijeenkomsten georganiseerd bij de Instap in Venlo.

Meer kennis én in contact komen met andere longpatiënten

Hoe beter je als patiënt weet hoe je kunt omgaan met je COPD, astma of zeldzame longziekte, des te meer grip je ervaart op je aandoening. Uit onderzoek blijkt dat mensen die een Longpunt bezoeken, waar zij ervaringen kunnen uitwisselen en interessante lezingen kunnen volgen, meer weten over hun ziekte en er beter over kunnen praten. Daardoor kunnen ze beter met hun ziekte omgaan en voelen ze zich beter.

“Wij hebben al langere tijd ervaring met het organiseren van bijeenkomsten voor longpatiënten. De combinatie van kennisuitwisseling en ervaringen delen maakt het waardevolle en bijzondere middagen”, aldus Arne van Hofwegen, fysiotherapeut van Funqtio. “Wij zijn de samenwerking met het Longfonds en met verschillende zorgverleners in de regio aangegaan om longpatiënten nog beter te kunnen informeren over actuele onderwerpen die hen aangaat. We zijn er trots op dat nu ook in Venlo een Longpunt van start gaat”.

Dit Longpunt Venlo wordt de ontmoetingsplek voor mensen met een chronische longziekte. Zowel patiënten als hun familie en zorgverleners of andere geïnteresseerden zijn van harte welkom. Samen komen we verder!

Feestelijke opening op 20 januari

Longpunt Venlo start op 20 januari 2020 om 13:30 uur met een feestelijke opening in De Instap, Jupiterstraat 61, Venlo

De feestelijke opening wordt georganiseerd door Funqtio Fysiotherapie, Ergotherapiepraktijk Domi en Logopedisch Centrum Blerick i.s.m. het Longfonds en haar vrijwilligers.

Alle Longpatiënten en hun naasten uit Venlo en omgeving zijn welkom.

Voor meer informatie kunt u contact opnamen met Ger Hendriks via: Venlo@longpunt.longfonds.nl of bel naar 06 18443360
Zie ook limburg.longfonds.nl of volg ons op facebook @LongpuntVenlo

De locatie is goed bereikbaar en er is voldoende parkeergelegenheid.

Aanmelden is niet nodig en deelname is gratis.

Bezoekers worden verzocht geen parfum of andere geurtjes te gebruiken, veel longpatiënten hebben daar last van.

Over het Longfonds

Het Longfonds komt op voor mensen met een longziekte en wil gezonde longen gezond houden. Want gezonde longen zijn van levensbelang. In Nederland zijn ruim een miljoen mensen met een longziekte, zoals astma, COPD of een zeldzame longziekte. Op dit moment worden er in Nederland op meer dan 60 locaties Longpunten georganiseerd.