Thuiszorgmedewerkers komen bij cliënten die niet meer zelfstandig bepaalde handelingen kunnen uitvoeren. Ergotherapiepraktijk Domi kan door thuiszorgmedewerkers worden benaderd om onder andere te kijken naar de thuissituatie, bepaalde adviezen te geven of aanvragen te doen.
Bij het inschakelen van Ergotherapiepraktijk Domi dient de cliënt altijd op de hoogte gesteld te worden. Daarnaast dient cliënt of familie akkoord te zijn, voordat een afspraak kan worden ingepland.
Wanneer kan een thuiszorgmedewerker Ergotherapiepraktijk Domi inschakelen?
– Hulpmiddel steunkousen (zoeken naar een geschikt hulpmiddel, aanvragen en oefenen met de cliënt).
– Druppelen ogen (oefenen, eventueel inzetten hulpmiddel).
– Advies en inzetten decubitusmateriaal.
– Aanbieden cursus valpreventie (1 op 1) in thuissituatie.
– Advies met betrekking tot ADL (inclusief eventuele observaties).
– Advies met betrekking tot woningaanpassingen (douchebeugels, drempelhulpen, etc.).
– Aanvragen van tijdelijke leenhulpmiddelen (bed, douchestoel, etc.).
– Aanvragen van vervoersvoorzieningen bij de gemeente (scootmobiel, driewielfiets, etc.).
– Aanvragen van hulpmiddelen bij de gemeente (trapliften, trippelstoelen, etc.).
– Aanvragen van hulpmiddelen bij de zorgverzekeraar.
– Advies voor thuiszorgmedewerkers (ergonomische houdingen, tiltechnieken, etc.).
Voor meer informatie klik hier.
Wilt u iemand bij ons aanmelden klik dan hier.